کروبیان آسمان اخبار جایزه سریال برنامه

کروبیان: آسمان اخبار جایزه سریال برنامه سینمایی جدول پخش تلویزیون

گت بلاگز اخبار پزشکی تغذیه مناسب روحیه بهتر

بی حوصلگی و افسردگی پرسشها رایجی جهت افراد بسیاری در هر گروه سنی هست. در واقع می توان گفت که بسیاری از افراد در مدت زمانی از زندگی خود اختلال افسردگی را در سطوح

تغذیه مناسب روحیه بهتر

تغذیه مناسب روحیه بهتر

عبارات مهم : خوراکی

بی حوصلگی و افسردگی پرسشها رایجی جهت افراد بسیاری در هر گروه سنی هست. در واقع می توان گفت که بسیاری از افراد در مدت زمانی از زندگی خود اختلال افسردگی را در سطوح متفاوت تجربه کرده اند.

به گزارش ایرنا از روزنامه دیلی میل، رژیم غذایی و شیوه زندگی تاثیر عمیقی بر حالت معنوی انسان دارند و نتیجه مطالعات نشان می دهند که رابطه مستقیمی میان خوراکی که انسان مصرف می کند و حالت معنوی وی وجود دارد.در حقیقت مطالعات نشان می دهند که افراد مبتلا به افسردگی اغلب گزینه های غذایی گزینش می کنند که حالت معنوی آنها را بدتر می کند.

تغذیه مناسب روحیه بهتر

خوشبختانه خوراکی های بسیاری وجود دارند که می توانند لبخند بر لبان افراد بنشاند و باعث شود که فرد احساس خوبی داشته باشد.در این گزارش به 6 راهکار تغدیه سالم اشاره شده است است که باعث تقویت حالت معنوی انسان می شود.

1- پرهیز از مصرف خوراکی های فراوری شده

حفظ توازن قند خون یکی از سریع ترین روش هایی است که باعث تقویت فوری حالت معنوی انسان می شود.این به معنای پرهیز از مصرف کربوهیدارت های تصفیه شده است قندی مانند نشاسته سفید، آب میوه ها و اسموتی های شیرین و در عوض پایه گذاری غذای خود بر اساس پروتیین های کم، چربی های سالم مانند ماهی چرب، آوکادو، زیتون ، مغزها و دانه ها و مقدار زیادی سبزیجات مملو از آنتی اکسیدان است.

بی حوصلگی و افسردگی پرسشها رایجی جهت افراد بسیاری در هر گروه سنی هست. در واقع می توان گفت که بسیاری از افراد در مدت زمانی از زندگی خود اختلال افسردگی را در سطوح

2- وحشت از مصرف چربی را متوقف سازید

حدود 60 درصد از مغز انسان از چربی است که عمدتا مشمول بر فسفولیپید و چربی های امگا 3 می شود. محروم کردن بدن از این چربی های سالم به تمرکز و خلق و خو آسیب می زند.چربی های سالم به خاص جهت مغز بافایده هستند و می توان دوز روزانه خود را از سه روغن متفاوت روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن های غنی از امگا 3 مانند ماهی چرب بدست آورد.

روغن زیتون فوق بکر منبع خوبی از پلی فنل ها و چربی های غیر اشباع است که به محافظت از سلول های مغزی و کم کردن التهاب کمک می کند.روغن نارگیل نیز مملو از چربی های خاصی به نام MCT یا triglycerides medium chain است که می توانند عملکرد مغز را تقویت کنند.

مطالعات نشان داده اند که روغن های مهم امگا 3 درماهی های روغنی (ساردین، ماهی خال مخالی، ماهی قزل آلا) گردو و تخم کتان باعث تقویت خلق و خو و مبارزه با افسردگی می شوند.

تغذیه مناسب روحیه بهتر

3- چای سبز بنوشید

اگر استرس دارید یک فنجان چای سبز بنوشید. چای سبزحاوی آنتی اکسیدان های نیرومند از جمله کاتچین هاست که مشخص شده است است از مغز محافظت می کنند؛ این چای همچنین حاوی L theanine است که نشان داده شده است باعث تقویت تمرکز و کم کردن تصویر العمل به استرس می شود.

بی حوصلگی و افسردگی پرسشها رایجی جهت افراد بسیاری در هر گروه سنی هست. در واقع می توان گفت که بسیاری از افراد در مدت زمانی از زندگی خود اختلال افسردگی را در سطوح

4- خوراکی های مملو از ویتامین D مصرف کنید

سطح کم ویتامین D در بدن با افت خلق و خو و افسردگی ارتباط دارد. از آنجایی که منبع مهم ویتامین D نورخورشید است کسب ویتامین D کافی در فصل زمستان سخت می شود. از سوی دیگر ویتامین D در مقادیر کم در انواع قارچ ها، جگر، زرده تخم مرغ، لبنیات پرچرب و ماهی چرب یافت می شود ولی با این وجود ممکن است در فصل زمستان جهت تامین این ویتامین مورد نیاز شود مکمل ویتامین D نیز مصرف کرد.

5- مصرف روزانه خوراکی های تخمیری

تغذیه مناسب روحیه بهتر

مطالعات اخیر نشان می دهند که یک فلور سالم روده جهت تقویت خلق و خو اهمیت دارند. فلور روده(Gut flora) موجودات ریزی هستند که در مجراهای گوارشی انسان و دیگر حیوانات یافت می شوند.می توان مصرف روزانه خوراکی های تخمیری مانند ماست و کفیر را مد نظر قرار داد. همچنین مصرف یک مکمل پروبیوتیک با کیفیت خوب نیز می تواند بافایده باشد.

6-مصرف منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی فوق العاده آرامش بخش است که به خاص جهت افرادی که به استرس، اضطراب مبتلا هستند و از کیفیت پایین خواب زحمت می برند، بافایده است.

واژه های کلیدی: خوراکی | مطالعات | افسردگی | ویتامین | مغز انسان | اخبار پزشکی


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog